Який має бути тиск у шинах автомобіля?

Правильно підібраний тиск у шинах не тільки позитивно позначається на показниках керованості автомобіля, а й скорочує витрату палива, робить поїздки на машині комфортнішими, запобігає передчасному зносу протектора коліс. Слід сказати, що універсального показника тиску повітря в шинах не існує. У кожному конкретному випадку цей показник буде відрізнятися, залежно від виду коліс, що використовуються, а також від конкретного автомобіля.

Вся інформація щодо тиску в шинах в інструкції до автомобіля

Зазвичай виробники автомобілів вказують рекомендований тиск у шинах у відповідній інструкції до автомобіля або на відповідних табличках, які можна знайти на внутрішній стороні люка бензобака та у торцях дверей. Тому якщо ви не знаєте, який тиск качати в колесах вашого автомобіля, то просто знайдіть таку інформаційну табличку на дверях та люку автомобіля та дотримуйтесь вказівок виробника.

Пам’ятайте, що такі рекомендації автовиробника щодо тиску в шинах будуть актуальні лише для конкретного виду покришок, їхнього радіусу та профілю. А ось якщо ви використовуєте широкопрофільну гуму або колісні диски великих розмірів, слід відповідним чином коригувати показники тиску в покришках, з урахуванням вже рекомендацій виробників ваших коліс.

Як правильно виміряти тиск у покришках?

У багатьох водіїв-початківців з’являються певні проблеми з вимірюванням тиску в шинах. Дійсно, сьогодні багато хто з нас використовують звичайні манометри, які просто не забезпечують належної якості вимірювання, відповідно правильно накачати колеса буває важко. Пам’ятайте також, що міряти тиск у покришках можна лише на холодних шинах. Тобто перед вимірюванням тиску автомобіль повинен простояти без руху не менше 5 годин.

Які середні показники тиску повітря в шинах?

У невеликих покришках з діаметром коліс 13 дюймів рекомендований тиск може становити 1,7-1,8 бар. А ось у великих за своїм діаметром коліс, які призначені під диски 15 і 17 дюймів, тиск може становити 2,0-2,6 бар і навіть більше. У кожному конкретному випадку вибирати такий середній тиск необхідно, виходячи з типу автомобіля та класу покришок.

Які наслідки неправильно вибраного тиску в шинах?

При зниженому тиску в покришках можуть відзначатися деформації шин, нагрівання під час кочення та прискорене зношування протектора. У певних випадках, якщо автовласник тривалий час використовує автомобіль зі зниженим тиском, зазначається порушення цілісності каркасу. Також ви можете помітити деяке збільшення витрат палива, що може пояснюватися саме зниженим тиском покришок.

Підвищений тиск у шинах призводить до перенапруги нитки корду, що у свою чергу викликає підвищене зношування протектора в середній частині колеса. При поїздках розбитими дорогами може відзначатися істотне погіршення комфорту, оскільки перекачані колеса передають на кузов навіть найменші нерівності. У таких перекачених шин при попаданні колеса в яму існує ризик розриву покришок, що робить експлуатацію автомобіля просто небезпечною.

Також досить часто відзначається різний тиск у шинах на одній осі. Слід сказати, що при такому неоднаковому тиск коліс суттєво погіршується показники керованості автомобіля. Машина може йти в замет, при цьому одну вісь може тягнути машину вправо, а другу – вліво. При різких прискореннях та проходженні поворотів виникає небезпека утворення різкого неконтрольованого занесення, що позначається на безпеці керування транспортним засобом.

Як і чим перевіряють тиск у покришках?

Можемо порекомендувати кожному автовласнику придбати якісний механічний або електронний манометр, який необхідно раз на півроку калібрувати та перевіряти. Не слід купувати такий вимірювач за залишковим принципом, купуючи найдешевший варіант або використовуючи манометр, що йде в комплекті з насосом.